Jumat, 29 Januari 2010

teman dan sahabatku

pernah seorang teman memberitahuku
jadilah air ketika di sekelilingmu menjadi api
sejukkan mereka
hadapi mereka dgn penuh kesabaran
dan ingat jgn sesekali biarkan air itu membeku kerana api juga x mampu untuk mencairkannya
pada saat itu,aku langsung tidak mengerti apa yg cuba disampaikan oleh temanku itu
aku cuma mengangguk saja
namun kini aku mengerti semuanya.
kadang2 hati terasa pedih.
kadang2 kita masih mampu menahan.
namun ada juga sampai satu ketika semuanya akan meledak.
kini aku mengakui kesilapanku.
aku terlalu memendam kesedihan lalu.
aku tidak mahu mereka tahu
aku ingin menjadi kuat
tapi aku salah kerana tidak melepaskan masa lalu aku yang sedih itu.
semoga Allah memberi aku kekuatan untuk menghadapi segala cubaan yg diberikanNya.

Tidak ada komentar: